Mała rzecz a tyle radości :)

4 stycznia 2016

Ameryka Południowa - Chile ;)



Chile, oficjalnie Republika Chile – 
państwo w Ameryce Południowej, 
ciągnące się długim pasem na zachodnim 
wybrzeżu kontynentu nad Oceanem Spokojnym. 
Stolicą Chile jest Santiago. 
Graniczy z Peru, Boliwią i Argentyną.



Naparstki do mnie przebyły prawdopodobnie
 taką trasę zaznaczyłam sobie hihihi ;)

Oto moje chilijskie małe cudeńka :D

Metalowce bardzo fajne zresztą ;)

Ręcznie malowane  - cudowne :D

Na naparstkach widnieją symbole CHile o
którycho tu napisała już MARTA .

Kolejka szynowa znajduje sie w 
miejscowosci Valparaiso .





Wulkan Calbuco ;)
Calbuco to stratowulkan na południu Chile położony 
na południowy-wschód od jeziora Llanquihue i na
 północny-zachód od jeziora Chapo w regionie Los Lagos. 
Wulkan i otaczający go obszar jest częścią rezerwatu Llanquihue.



Wulkan smacznie śpi :)

Wulkan się obudził - buuuuuuum !!!



Flaga Chile ;)

Te posągi są cudowne !!!

Moai – rodzaj posągów wykonanych ze skał o 
pochodzeniu wulkanicznym (tuf wulkaniczny), 
przez mieszkańców Wyspy Wielkanocnej. 
Figury są monolityczne. Niektóre ważą nawet 
ponad 20 ton i mają ponad 6 metrów wysokości. 
Największy z moai – tzw. Paro miał ok. 10 metrów wysokości
 i ważył 75 ton[1]. Znaleziono też jedną figurę, 
która została niedokończona (wys. 21 metrów, waga ok. 270 ton).






Nastepny naparstek przedstawia ludowy, 
chilijski taniec zwany Cueca ;)



No i kwiatki ;) 

Wszystkie naparstki są ręcznie malowane
 jak i zrobione w 101% ręcznie :)



Naparstki dotarły do mnie od Pameli z Villa Alemana .



Wszystkie informacje i zdjęcia pochodzą oczwiście 
z internetu oraz dzięki Marcie bo nie musiałam dużo szukać :p


Naparstki do mnie szły aż 3 tygodnie musiały przejść
przez Urząd Celny i bardzo cieszę się , że dotarły 
do mnie całe i zdrowe a Pameli dziękuję za super wymianę :*

Naparstki doszły do mnie 15 grudzień 2015r.

11 komentarzy:

  1. Rzeczywiście cudeńka!! Beatko nie zapomniałam-zbieram!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też pamiętam ;) A Holenderskie
      całuśniki masz Jadziu ???
      Bo jak nie to Ci schowam
      mąż przywiózł ostatnio ;) Buziaki :)

      Usuń
  2. Magníficos dedais e as imagens São fantásticas!
    Feliz 2016
    Beijos

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna wymianka , piękne naparstki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muy bonita esta colección de dedales que nos muestras y muy interesantes.
    Feliz año.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Magníficos dedais da América do Sul.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Amazing! I have only one from Chile.
    Kiss

    OdpowiedzUsuń
  7. These are beautiful.
    I have 13 thimbles from Şili.
    I like this country
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne naparstki :) Fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super zestaw!!! Nie mogę się zdecydować, który naparstek najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń