Mała rzecz a tyle radości :)

19 stycznia 2016

dOM DO gÓRY nOGAMI - Szymbark ;)




 W samym środku Pojezierza Kaszubskiego przy 
drodze nr 20 Kościerzyna – Gdańsk,
 niemalże u podnóża szczytu Wieżyca, 
utworzono Centrum Edukacji i Promocji Regionu Szymbark. 
Jest to miejsce niezwykłe, w którym w spektakularny i 
zaskakujący sposób prezentowana jest historia regionu i kraju.



Daniel Czapiewski, twórca i założyciel skansenu w Szymbarku
Niestety  zmarł 3 grudnia 2013 w Starogardzie Gdańskim


Gdyby ktoś powiedział 15 lat temu, że niewielki Szymbark
 na Kaszubach będzie odwiedzało rocznie 100 tys. turystów
 nie tylko z Polski, pozostali tylko popukaliby się w głowę. 
A Daniel Czapiewski nie tylko sobie to wymyślił, ale plan wprowadził w życie. 

Bez wątpienia Jego najbardziej znany projekt to właśnie Centrum
 Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku.
 Znalazł się tam autentyczny Dom Sybiraka, 
dom do góry nogami, w którym problemy z błędnikiem ma 
większość osób, najdłuższa deska świata i wiele
 innych atrakcji dla dzieci i dorosłych.

Najdłuższa deska Świata ;)
wynosi ona 36,83m

Poza ciekawymi i ważnymi informacjami o Kaszubach
 ich tradycji i zwyczajach będziemy mogli zobaczyć między innymi:

Dom stojący na głowie
Dom Sybiraka
Najdłuższą deskę świata
Pomnik Gryfa Pomorskiego
Bunkier Gryfa Pomorskiego
Dwór Salino
Kościółek Św. Rafała
największy fortepian
dom Kaszuba z Kanady
dom z Turcji
i wiele innych atrakcji .


A  ja tam jeszcze nie byłam 
SHAME , SHAME , SHAME :/

Ale w tym roku napewno to nadrobię
i wtedy zdam Wam relację hihihi ;)
Ale naparstek już mam !!!


Wszystkie zdjęcia z wiadomości z internetu ;)
Naparstek zakupiony w grudniu 2015rok ;)

pozdrowienia i ciepłe usciski dla wszystkim ;)

10 komentarzy:

  1. Super naparstek.Słyszałam o tym domku do góry nogami ale nie wiedziałam tylu informacji które przekazałaś:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujące miejsce , warte odwiedzenia :)
    Należy podziwiać ludzi którzy robią wielkie rzeczy dla swojej małej społeczności.
    Czekam na relacje.
    Fajny naparstek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyjątkowe miejsce :) I mają nawet swój naparstek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne naparstki. Dom fantastyczny, ale znam tylko z różnych opisów.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To miejsce nie jest mi obce,kilkakrotnie tam byłam:)
    Naparstek bardzo ładny,ja z Szymbarka też jeden mam,ale nie taki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Magníficos dedais!
    Eu já conhecia a história da casa de cabeça para baixo.
    Gostei de ler mais uma vez. Parabéns.
    Beijos

    OdpowiedzUsuń
  7. Xymcia nigdy tam nie bylam, pewnie tez juz nie bedzie mi dane odwiedzic to miejsce. Ale dzieki Tobie wirtualnie juz odwiedzilam to miejsce. I pewnie jak tam pojedziesz to nam na tyle ciekawie opiszesz, ze nie bedzie mi zal. A moze i naparstek mi stamtad przywieziesz?hihihih

    OdpowiedzUsuń
  8. Bonitos dedales y el museo será digno de ver por lo raro de ver una casa bocarriba.
    Besos

    OdpowiedzUsuń